| . |
Her gjenges propellbosset med 4 mm (messing) |
| . |
Det dreies et lager i PUM (Polyoxymethylene) som
angitt på skissen. Denne borres opp med 4,5mm hull. Akselen
dreies |
| |
ned til ca.4,3mm |
| . |
Lageret som tetter sees til høyere i gul
farge. Borres til 8mm |
| . |
En bit siliconeslage spennes over de to POM lagerne,
og fylles med fett. (se bilder) |
| . |
En bit siliconeslange festes mellom aksel og motorens
adapter/foring. Det anvendes en siliconslange med lite hull, slik
at den |
| |
kan presses på og klemmer seg fast. |
| . |
Siliconslangene sikres med 4 straps. Disse silicone-overgangene
blir viberasjonsfrie og derfor «lydløse» |
| . |
Motoren kan festes med nylonbånd og endeklosser
som hindrer vandring. Lett å bytte og lett å trekke
ut aksel. |
| |
(Endeklosser ikke montert på skissen) |
| . |
Ved å løfte opp siliconslangen og presse
fett inn i det åpne rommet som er laget, tetter det for
vanngjernnomstrømming. |
| . |
Det første (venstre) POM lageret vil kunne
lekke, men vannet stoppes i «pakkboksen» |
| . |
Der POM-lageret går gjennom skroget limes
det fast. |
| . |
Brukt hurtiglim på enden av nylonbåndet
for å avstive dette der skruene sitter. |
| . |
Adapteren er dreiet med krave i messing og borret/tilpasset
motoraksel. Festes med settskrue eller lim. |